وبلاگ جاوید کالا
0

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث
بازدید 2810

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

تکنولوژی و فناوری امروزه در تمامی زمینه ها به کمک بشر آمده و اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث را فراهم ساخته است. امری که شاید اگر نخستین بار آن را می شنیدید برای شما عجیب و یا حتی غیر ممکن می آمد. این موضوع امروزه باور پذیر شده است. زیرا که خوشبختانه ویژگی های بسیار زیادی به تلویزیون و گوشی های همراه افزوده شده که موجب بهره گیری هر چه بیشتر از آن ها می گردد.  تلویزیون های جدید نسبت به تلویزیون سری های گذشته پیشرفته تر بوده و دارای قابلیت ها و امکانات بیشتری هستند که این تلویزیون ها را بسیار کاربردی کرده است.

کاربرد های اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

یکی از این کاربردهای عالی و بی نظیر، امکان اتصال گوشی به تلویزیون از طریق بلوتوث است. بلوتوث امتیازات فراوانی داشته که از جمله آن می توان به گوش دادن موسیقی مورد علاقه موجود در گوشی از طریق تلویزیون اشاره کرد. این امتیاز سبب می شود تا موسیقی را در دستگاهی بزرگ تر با کیفیت بیشتر گوش داده و لذت ببرید.

تمام کاربرد اتصال گوشی به تلویزیون از طریق بلوتوث تنها به موسیقی ختم نمی شود! هر آن چه را که می توان از طریق بلوتوث انتقال داد، می توان از این طریق روی صفحه نمایش تلویزیون به نمایش درآورد.

آموزش گام به گام اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

پیش از آن که نحوه این اتصال را برای شما عزیزان شرح دهیم لازم است این نکته را ذکر نماییم که برای بهره گیری از این روش لازم است که دستگاه شما مجهز به فناوری اتصال از طریق بلوتوث باشد. در حال حاضر اکثر دستگاه ها از جمله تلویزیون های مدرن مجهز به این قابلیت هستند. بنابراین علاوه بر گوشی می توان انواع مختلفی از دستگاه ها اعم از هدفون، کیبورد، ماوس و… که بی سیم بوده و دارای قابلیت اتصال توسط بلوتوث هستند را به تلویزیون متصل نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه گوشی به تلویزیون با بلوتوث را شرح دهیم.

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

گام اول: روشن کردن بلوتوث تلویزیون

پیش از آن که اتصال گوشی به تلویزیون را شرح دهیم لازم است تا تنظیمات تلویزیون ها را جهت روشن نمودن بلوتوث آن توضیح دهیم. خوشبختانه در منوی بیشتر مدل مارک های مختلف تلویزیون، به طور مستقیم امکان فعال نمودن بلوتوث وجود دارد. به راحتی می توان به سراغ کنترل رفته و از طریق به نمایش درآوردن منوی آن، بلوتوث را فعال نمود. چنان چه بلوتوث به صورت مستقیم روی منو قرار نداشته باشد، می توانید به منوی مخفی تلویزیون مراجعه نموده و از آن جا بلوتوث را روشن نمایید. در واقع تکنسین های تعمیر تلویزیون ها از این منوی مخفی جهت فعال یا غیر فعال نمودن برخی از قابلیت ها و امکانات استفاده می نمایند.

چنان چه گزینه بلوتوث به طور مستقیم در منوی تلویزیون قرار نگرفته بود، از روش های مختلفی می توانید منوی مخفی تلویزیون را به نمایش درآورید. می توانید روش های زیر را تست نمایید:

  • دکمه های OK در کنترل و پنل تلویزیون را به طور همزمان نگه داشته و ۷ ثانیه این کار را انجام دهید.
  • دکمه OK و نیز دکمه کاهش صدا را به طور همزمان فشرده و ۱۵ ثانیه نگه دارید.

برای یافتن و باز کردن منوی مخفی تلویزیون می توانید هر کدام از روش های فوق را به کار برده و وارد منوی مخفی تلویزیون شوید. سپس در بخش Engineering گزینه بلوتوث را فعال نموده و تلویزیون را ریستارت کنید. پس از روشن نمودن دستگاه، در بخش تنظیمات صدای تلویزیون ال حی گزینه های اتصال به دستگاه های بلوتوثی نمایش داده می شوند.

گام دوم: جفت کردن تلویزیون با دستگاه بلوتوث

همان طور که در گام اول توضیح دادیم، ابتدا باید بلوتوث تلویزیون روشن شود، در ادامه لازم است تا دو دستگاه موجود یعنی گوشی و تلویزیون با یکدیگر جفت شوند. برای انجام دادن این امر مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. بلوتوث گوشی را روشن نموده و آن را در حالت جفت شدن قرار دهید.

برای آن که دستورالعمل جفت شدن بلوتوث را بیابید، از راهنمای دستگاه کمک بگیرید.

  1. دکمه Home را فشرده و سپس تنظیمات را فشار دهید. پس از آن گزینه کنترل از راه دور و لوازم جانبی را انتخاب نموده و تنظیمات بلوتوث را فشار دهید. پس از آن گزینه افزودن دستگاه برای شما به نمایش درخواهد آمد. در این حالت لیستی از دستگاه های موجود برای شما به نمایش درخواهند آمد.

اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث

گام سوم: وصل‌ کردن بلوتوث گوشی به تلویزیون

پس از آن که مراحل فوق را به دقت و درستی طی کنید، لیست دستگاه های بلوتوث موجود برای شما به نمایش در می آید که در نهایت می توانید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نموده و در صورتی که رمز عبور لازم دارد، رمز آن را وارد نمایید. پس از اتمام مرحله جفت شدن، گوشی به دستگاه متصل می شود.

جمع بندی

پخش نمودن موسیقی در گوشی و یا تماشا کردن فیلم در گوشی برای آن دسته از کاربرانی که تمایل زیادی به تماشا کردن فیلم در صفحه نمایش بزرگ و یا گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند آزار دهنده است. به علاوه به علت سایز کوچک گوشی امکان استفاده و بهره گیری چندین نفر از یک گوشی جهت تماشای همزمان فیلم وجود ندارد. به همین علت با وصل نمودن گوشی به تلویزیون از طریق بلوتوث می توان این امر را آسوده نمود و امکان استفاده جمعی را فراهم آورد. روش های بسیاری برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارد که از جمله رایج ترین آن ها اتصال از طریق کابل های موجود است. اما روش های بی سیم به علت کنترل از فاصله بیشتر محبوب تر بوده و جایگاه خود را حفظ کرده اند.

در این مقاله سعی کردیم تا روش اتصال گوشی به تلویزیون با بلوتوث را برای شما همراهان گرامی شرح دهیم. عمچما از طریق این روش می توان به راحتی دستگاه هایی حتی غیر از گوشی را نیز به تلویزیون متصل نمود. ممکن است منوی روشن کردن و جفت نمودن بلوتوث در و مارک های مختلف دارای اندکی تفاوت باشد. اما به راحتی می توان از طریق مراجعه به راهنمای دستگاه بلوتوث دستگاه را روشن و فعال نمود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *