وبلاگ جاوید کالا
0

نحوه تنظیمات صحیح تلویزیون ال جی

تنظیمات تلویزیون ال جی
بازدید 8728

تنظیمات تلویزیون ال جی

برای نصب و راه اندازی تلویزیون های ال جی لازم است ابتدا تنظیمات تلویزیون ال جی را انجام دهید. نصب این تلویزیون ها مربوط به نصب پایه ها و ثابت کردن آن ها توسط پیچ های مخصوصی است که همراه با محصول در بسته بندی قرار گرفته اند. اما برای تنظیمات دیگر از جمله کانال های تلویزیون ال جی، لازم است یک سری مراحل طی شود. به طور کلی تلویزیون های ال جی برای کانال یابی از دو روش خودکار و دستی تنظیم می گردند. تنظیم کانال های تلویزیون از مراحل اصلی است که برای نمایان شدن تصاویر انجام می شود. در ادامه روش هایی که می توان از طریق آن ها تلویزیون ال جی را کانال یابی نمود یا کانال های آن را مرتب کرد را شرح می دهیم.

تنظیم کانال تلویزیون ال جی

اکثر تلویزیون های ال جی از فناوری های جدید برخوردار بوده و مجهز به گیرنده دیجیتال هستند. در نتیجه شبکه ها و کانال های داخلی به راحتی تحت پوشش این تلویزیون ها قرار می گیرد. تلویزیون های ال جی که دارای گیرنده دیجیتال هستند، امکاناتی در سیستم داخلی این دستگاه ها در نظر گرفته شده است تا به راحتی کانال های آن تنظیم شوند.کانال یابی در تلویزیون های ال جی توسط روش های مختلفی انجام می شود که انجام آن توسط کنترل و با توجه به منوی تنظیمات صورت می گیرد. پس از آن که تنظیمات اولیه این دستگاه ها انجام شد، کانال یابی تلویزیون ال جی برای دسترسی به شبکه های مد نظر انجام می شود. تنظیمات اولیه دستگاه عموما توسط متخصصین نصب صورت می پذیرد. لازم به ذکر است که پیش از کانال یابی، باید آنتن نصب شده و ارتباط موثر بین تلویزیون و آنتن برقرار گردد.

تنظیمات تلویزیون ال جی

کانال یابی تلویزیون ال جی

کانال یابی تلویزیون های ال جی یا همان دسترسی به کانال های دیجیتال توسط دو‌ روش خودکار و دستی انجام می شود. اگر می خواهید بدانید که چه زمانی به کانال یابی نیاز دارید، باید بگوییم با مشاهده پیغام بدون برنامه ریزی (Not Programmed) بر روی نمایشگر دستگاه می توانید مطمئن شوید که به کانال یابی احتیاج است. در ادامه روش های کانال یابی را برای شما همراهان گرامی ارائه می نماییم.

کانال یابی خودکار برای تنظیم کانال تلویزیون ال جی

هنگامی که کانال یابی به صورت خودکار انجام شود، شبکه ها بر مبنای آن چه که صدا و سیما ارائه می دهد نمایش داده شده و به همان ترتیب نیز مرتب می گردند. برای آغاز کانال یابی خودکار تلویزیون ال جی باید به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. به عبارتی اولین مرحله ورود به منوی کانال ها، ورود به منوی آن ها است.

گزینه ای که به شما امکان وارد شدن به قسمت کانال ها را می دهد در برخی مدل ها Setup و در برخی دیگر از مدل ها Programsنامیده شده و به همین نام نمایش داده می شوند. پس از آن که به قسمت کانال ها وارد شدید، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • گزینه کانال یابی خودکار را یافته و آن را انتخاب نمایید.
  • در این زمان تلویزیون ال جی در حالت کانال یابی قرار گرفته و تا زمانی که تمامی شبکه های دیجیتال را میابد صبر نمایید.
  • پس از اتمام کار و ۱۰۰درصد شدن یافتن شبکه ها، لیست کلی شبکه ها روی صفحه نمایش نشان داده می شوند.

پس از انجام مراحل فوق شبکه های ارائه شده توسط صدا و سیما برای شما به نمایش در می آیند.

تنظیمات تلویزیون ال جی

کانال یابی دستی برای تنظیم کانال تلویزیون ال جی

در روش کانال یابی خودکار احتمال ورود کانال های تکراری وجود دارد. به همین علت روش کانال یابی دستی به این دلیل که بدون در نظر گرفتن شبکه های تکراری، شبکه ها را به صورت منظم نمایش می دهد توصیه می گردد. برای کانال یابی به این روش به فرکانس ها نیاز داشته و شماره دسترسی به هر کانال(پهنای باند) ضروری می باشد.

برای آن که تلویزیون ال جی را به صورت دستی تنظیم نمایید، وارد منوی کانال یابی دستی شده و عدد مربوط به پهنای باند هر کدام از کانال ها را در بخش VHF/UHF CH وارد کنید. سپس گزینه Addیا Update را بزنید.

کانال یابی دستی شما به اتمام رسید.

رفع مشکل عدم شناسایی آنتن در تلویزیون ال جی

یکی از مشکلاتی که ممکن است در مسیر تنظیم کانال تلویزیون ال جی به وجود آید، مشاهده پیغام عدم سیگنال روی صفحه نمایشگر است. این علائم ممکن است به صورت عدم امکان اضافه کردن کانال ها و یا بروز رسانی نیز بروز پیدا کند. به طور معمول علت این اشکال عدم ارتباط دستگاه با آنتن و عدم شناسایی آن است.از دیگر مواردی که می توانند موجب بروز این مشکل شوند می توان به ایراد در آنتن، قطعی کابل آنتن، مشکل در پورت آنتن تلویزیون و یا زاویه قرار گیری آنتن اشاره نمود. در این هنگام برای رفع مشکل باید آنتن و زاویه قرار گیری آن را بررسی نمایید.

 

تنظیمات تلویزیون ال جی

مرتب سازی کانال های تلویزیون ال جی

یکی از مشکلاتی که معمولا در هنگام کانال یابی خودکار برای کاربران به وجود می آید، بهم ریختگی کانال ها است. این مشکل با دسترسی به گزینه مدیریت و یا ویرایش کانال ها پس از آن که کانال های تلویزیون ال جی تنظیم شدند،  قابل برطرف شدن است.

نکاتی مهم برای تنظیم کانال تلویزیون ال جی

هنگامی که قصد تنظیم کانال های تلویزیون ال جی را دارید، برای آن که دسترسی ساده و راحت به شبکه های مورد نظر داشته باشید، به موارد زیر توجه نمایید:

  • پیش از نصب آنتن از سالم بودن آنتن و سیم های ارتباطی آن که به دستگاه متصل می شوند اطمینان کامل پیدا نمایید.
  • سیم های ارتباطی و فیش هایی که تصویر را به گیرنده تلویزیون منتقل می کنند را بررسی نمایید.
  • کانال یابی به روش دستی یا خودکار را طبق مراحل ذکر شده و با دقت انجام دهید.
  • اگر زبان دستگاه شما انگلیسی بود، برای جلوگیری از گیج شدن زبان آن را به فارسی تغییر دهید‌.
  • اگر قصد دارید که کانال یابی را به صورت دستی انجام دهید، حتما فرکانس های صحیح شبکه ها را در دسترس داشته باشید.
  • اگر در کانال یابی دچار مشکل شدید، از افراد متخصص کمک بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *