وبلاگ جاوید کالا
0

بخاری ژاپنی چیست و مزایای استفاده از آن

بخاری ژاپنی
بازدید 57273

معرفی بخاری ژاپنی

بخاری‌ ژاپنی جزیی از انواع معمول بخاری ها برای گرم نمودن اماکن مختلف می باشد. از آن جا که این مدل از بخاری ‌ها در مصرف گاز صرفه جو تر نسبت به سایر بخاری ها هستند، به همین دلیل در بسیاری از موارد مورد توجه قرار می‌‌گیرند.

انواع بخاری ژاپنی

بخاری‌ های ژاپنی معمولاً در چند مدل :

  • گازی
  • برقی
  • نفتی

عرضه می‌ شوند.

توان‌ ها و سایز های بخاری ژاپنی متفاوت هستند. یکی از پر کاربرد ترین و محبوب‌ ترین مدل‌ های بخاری ژاپنی، مدل گازی_ برقی می باشد و در ایران نیز این مدل بیشتر از سایر مدل های آن مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در مراکزی که گاز وجود ندارد و با مشکل کمبود گاز رو به رو هستیم نوع نفتی-برقی آن طرفداران بیشتری دارد. در مدل های گازی نیز در برخی انواع آن به وسیله گاز شهری و در بعضی مدل ها به وسیله گاز کپسولی کار می کند.

بخاری ژاپنی

قابلیت تنظیم دمای مطلوب  و قدرت گرمایشی بخاری‌‌ ژاپنی موجب شده تا بیشتر افراد در محیط‌ های بزرگ هم برای گرم نمودن از آن استفاده نمایند. استفاده از سیستم تنظیم دما در بخاری ژاپنی این امکان را فراهم کرده تا با رسیدن به دمای مطلوب و مورد نظر دستگاه از وقفه ای در کار داشته باشد و سپس وقتی  دما کاهش یافت دوباره شروع به کار کند و با این روش از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری می شود.

معانی کدهای خطا در بخاری ژاپنی

در صورت پیشامد هر گونه مشکل مربوط به بخاری ژاپنی گازی، برای عیب یابی  آن بهتر است که با معانی کدهای خطا در بخاری ژاپنی گازی ژاپنی آشنا شوید. زمانی که بخاری ژاپنی گازی شما دچار مشکل می شود و در عملکرد آن خللی به وجود می آید، کدهای خطای مشخصی روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌شود. فهمیدن این کدهای خطا باعث می شود شما به زودی متوجه شده و در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل نمایید. در ادامه مهم‌ ترین کدهای خطای بخاری ژاپنی را به شما معرفی می کنیم .

خطای 00

این خطا نشان می دهد دستگاه شما دچار بروز نوسان برقی است. برای رفع مشکل خطا ۰۰ باید برق منزل را قطع کنید و اطمینان پیدا کنید که پریز و دو شاخه برق شما به خوبی کار می کنند و اتصالات برقی دستگاه درست وصل شده اند.

خطای ۰۱

خطا ۰۱ وضعیت ایمنی دستگاه شما را نشان می دهد. ۰۱ بدین معنی است که ایمنی دستگاه بخاری ژاپنی دچار مشکل شده و زمانی که چنین خطایی در دستگاه نشان داده شد، ابتدا درب‌ ها را باز کنید و بگذارید هوای تازه وارد ساختمان شود.

خطای ۰۳

زمانی که خطای ۰۳ در دستگاه بخاری ژاپنی نشان داده شد، باید بفهمید که سنسور دستگاه شما دچار مشکل شده است و ممکن است به دلیل جا به جایی بخاری رخ داده باشد. برای رفع این خطا باید اول وضعیت درست قرار گرفتن بخاری را بررسی کنید.

بخاری ژاپنی

خطای ۰۵

خطای ۰۵ به دلیل  بروز مشکل در فیلتر است. در واقع کدهای خطای بخاری ژاپنی گازی با کد ۰۵ نشان می‌ دهد که بخاری شما فیلتر ندارد یا تنظیم آن درست انجام نشده است.

خطای ۱۱

کد خطای ۱۱ بخاری ژاپنی گازی مربوط به عدم تأمین منبع انرژی دستگاه است. به طوری که باید بررسی شود آیا گاز یا برق دستگاه به خوبی تأمین می‌ شود و یا امکان دارد شیر برقی و ترموکوپل دچار خرابی بوده و نیاز به تعمیر آن باشد.

کد های خطای دیگری مانند موارد زیر وجود دارد که هریک مشکلی از دستگاه بخاری ژاپنی را نشان می دهند.

  • کد خطا ۱۴
  • کد خطا ۶۷
  • کد خطا ۶۲

مزایای استفاده از بخاری ژاپنی

بخاری ژاپنی به دلیل میزان مصرف پایین انرژی و صرفه جو بودن و ایمنی مطلوب و توان بالا در فضاهای بزرگ، بسیار گزینه مناسبی است و از آن جا که نیازی به دودكش ندارند برای ایجاد امنیت آن سنسور ها و سیستم‌ های هشدار قوی گذاشته شده و به همین سبب استفاده از آن بسیار ایمن تر از مدل های دیگر بخاری ها می باشد. نکته مهم این است که درباره کدهای خطا اطلاعات بیشتر یاد بگیرید تا در مواقع لزوم به رفع آن بپردازید.

میزان گرما دهی

میزان گرما دهی در بخاری  ژاپنی بر اساس میزان کالری محاسبه می شود و بین 1800 کالری تا 5800 کالری متغیر می باشد. بخاری ژاپنی جزء مدل بخاری های پرکاربرد است که در منازل ، کارگاه ها، محیط  آموزشی، گلخانه ها ،ادارات و … مورد استفاده قرار می گیرد. میزان ولتاژ برق در  بخاری ژاپنی ۱۱۰ ولت می باشد . بخاری ژاپنی ساخت کشور ژاپن است و ولتاژ برق آنها 110 ولت بوده که  در ایران  از یک ترانس 220 ولت به 110 ولت استفاده می شود.

بخاری ژاپنی مدل گازی-برقی

مدل گازی برقی بخاری ژاپنی به دو دسته تقسیم می شود:

  1. مدل هایی که با گاز شهری کار می کنند.
  2. مدل هایی که با گاز کپسولی کار می کنند.

میزان مصرف برق در بخاری ژاپنی گازی_ برقی از 18 وات تا 35 وات است و مصرف گاز آن ها حدودا یک چهارم مصرف بخاری های ایرانی است که توان گرما دهی مشابهی دارند. این بخاری ها  دودكش ندارند و در عین حال بسیار  بی خطر هستند.

بخاری ژاپنی

بخاری ژاپنی دارای سنسور منو اکسید کربن و سنسور دی اکسید کربن و سنسور لرزش و سنسور افتادن است که در صورت هر گونه تکان خوردن و یا واژگونی بخاری ژاپنی جریان گاز و برق قطع می شود و بخاری خاموش می گردد.
بخاری ژاپنی گازی _برقی با توان ها و قدرت های گوناگون وارد بازار شده  که از توان 200۰ کیلو کالری که برای محیط های کوچک مورد استفاده است تا توان 5000 کیلو کالری که برای فضاهای بزرگ تر مثل اماکن عمومی، ادارات، مساجد، گلخانه ها مورد استفاده است.بخاری ژاپنی قابلیت تنظیم درجه حرارت را نیز دارد و می توان دمای محیط را هر اندازه که دوست دارید گرم کنید، این بخاری ها سنسور حرارتی را نیز دارا بوده ، یعنی اگر به عنوان مثال برای ۲۵ درجه سانتی گراد دمای محیط تنظیم شده است ، حال دمای محیط به ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد، دستگاه به طور اتوماتیک مصرف را پایین آورده و تا زمانی که دمای محیط به زیر 26 درجه برسد دوباره به طور خودکار دمای محیط را به 26 درجه می رساند و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

همچنین در نظر بگیرید که در بخاری ژاپنی برقی گازی و برقی نفتی ، از برق برای چرخش فن بخاری استفاده می شود و گرما دهی با گاز صورت می گیرد به همین علت است که مصرف برق بخاری ژاپنی بسیار کم است.

محصولات مرتبط :

خرید بخاری بدون دودکش

خرید بخاری آبسال

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *