وبلاگ جاوید کالا
0

راهنمای جامع خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون
بازدید 461

راهنمای خرید تلویزیون

خیلی از افراد ممکن است با خود بیاندیشند که برای خرید تلویزیون نیازی به راهنمای خرید تلویزیون ندارند و انتخاب و خرید تلویزیون در ابتدای امر بسیار راحت به نظر رسد. این افراد معتقدند که به فروشگاه رفته و پس از برگزیدن تلویزیون در کسری از ثانیه، هزینه خرید آن را پرداخت کرده و دست پر همراه با تلویزیون به منزل بازمی گردند. اما هنگامی که این افراد به فروشگاه های عرضه این محصول پرکاربرد مراجعه می نمایند و یا از سایت های ویژه فروش تلویزیون بازدید می کنند متوجه می شوند که موضوع به این راحتی که تصور می کردند نیست.هنگامی که به فروشگاه های مخصوص عرضه و ارائه تلویزیون مراجعه می کنید، با برند، مدل، قیمت، قابلیت ها و… متفاوت و متنوعی رو به رو می شوید. در این زمان است که اهمیت مطالعه راهنمای تلویزیون نمایان می گردد.

خرید تلویزیون، شوقی تازه همراه با دغدغه های خاص

امروزه تلکنولوژی ساخت تلویزیون های جدید با سرعت در حال پیشرفت است. هنگام خرید تلویزیون جدید دیگر تنها برند و یا سایز آن مد نظر نبوده و ویژگی ها و قابلیت های جدیدی برای انتخاب تلویزیون وجود دارد. این قابلیت شامل فن آوری پنل، سرعت پردازش، رزولوشن، الگوریتم، سیستم عامل، HDR و… می باشد که هر کدام از آن ها می توانند معیاری برای انتخاب تلویزیون مورد نظر باشند. شرح تمامی قابلیت ها با یکدیگر ممکن است گیج کننده باشد. به همین علت در ادامه نکات کلیدی و طلایی که موجب می شود تا یک انتخاب مناسب داشته باشید را شرح می دهیم.

راهنمای خرید تلویزیون

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش امروزه اولین نکته ای است که به ذهن خریدار می رسد. خوشبختانه امروزه تلویزیون ها در طیف گسترده ای از اندازه صفحه نمایش از ۱۴ اینچ گرفته تا ۱۰۰ اینچ در بازار موجود می باشد. انتخاب اندازه صفحه نمایش به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن فضایی است که قصد دارید تلویزیون را در آن محل نصب نمایید. برای مثال امروزه تلویزیون های ۴۵،۵۵،۶۵و ۷۵ بسیار پرطرفدار هستند. اما این امر موجب نمی شود تا گمان کنید که تلویزیون ۳۲ اینچ یا ۴۰ اینچ انتخاب مناسبی نیست. در واقع انتخاب یک تلویزیون ۵۵ اینچ برای اتاق ۱۲ متری است که صحیح نیست. بنابراین هنگام انتخاب اندازه صفحه نمایش به فضایی که آن را بکار می برید و نیز ابعاد محل توجه فرمایید.

تلویزیون تخت یا منحنی؟

تلویزیون های منحنی چند سالی است که روانه بازار شده اند. در ابتدا خرید این تلویزیون ها بسیار سر و صدا به پا کرد. زیرا که یک فناوری حدید و مدرن و از همه مهم تر تعجب برانگیز بود. اما آیا خرید تلویزیون های منحنی به صرفه و کاربردی است؟ بهتر است بدانید که تلویزیون های تخت دارای زاویه دید بیشتری نسبت به تلویزیون های منحنی هستند. در واقع در لبه های تلویزیون منحنی تصویر به خوبی نمایش داده نمی شود. علاوه بر آن تلویزیون های منحنی دارای قیمت بالاتری هستند و امکانات محدودتری را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین بهترین پیشنهاد در حال حاضر خرید تلویزیون های تخت می باشد.

تکنولوژی پنل

در زمینه پنل ها چهار نو تکنولوژی‌ وجود دارد که عبارتند از:

  • LCD
  • LED
  • QLED
  • OLED

در ادامه مطالب بیشتری شرح می دهیم.

راهنمای خرید تلویزیون

LCDها، نسلی قدیمی تر

فناوری LCD در واقع نخستین فناوری بود که موجب شد تلویزیون ها از حالت قبل خارج شده و به شکل امروزی درآیند. مزیت های اصلی این تلویزیون ها قیمت مناسب و دوام بالای آن ها بوده و محدودیت این نوع تلویزیون ها محدودیت زاویه دید و مشکل کنترل نور است.

LED

فناوری LED پس از LCD وارد بازار شد. با توجه به آن که امروزه نوع LCD در بازار موجود نمی باشد و انواع QLED و OLDD دارای قیمت های بالاتری نسبت به LED هستند، بنابراین این گزینه دارای قیمت مناسب بوده و به علت قیمت پایین آن ها محبوب هستند. در خال حاضر ارزان ترین فناوری موجود در بازار، فناوری LEDاست.

QLED

فناوری QLED ا نخستین بار توسط شرکت بزرگ و نام آشنای سامسونگ ارائه شد و در حال حاضر نیز این شرکت بزرگ ترین تولید کننده این فناوری است. قیمت این فناوری مابین قیمت LED و OLED قرار دارد. این نوع فناوری دارای کیفیتی بالاتر از فناوری LED می باشد.

OLED

بهترین و گران ترین فناوری موجود در حال حاضر فناوری اولد است. اگر محدودیت بودجه نداشته و قصد خرید بهترین تلویزیون را دارید، این نوع فناوری را به شما پیشنهاد می نماییم.

رزولوشن تلویزیون

مشاهده تصاویر در طبیعی ترین حالت ممکن تقاضا و خواسته تمامی مردم جهان است. رزولوشن بستگی به تعداد تعداد پیکسل های موجود در تلویزیون دارد. در واقع هرچه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، تلویزیون رزولوشن بیشتری داشته، جزئیات را دقیق تر نمایش داده و تصویر طبیعی تر خواهد بود. بنابراین رزولوشن با نمایش طبیعی تصویر ارتباط مستقیمی دارد.

راهنمای خرید تلویزیون

درگاه های ارتباطی

تلویزیون ها در سال های اخیر به دستگاه های چند منظوره تبدیل شده اند. به همین دلیل درگاه های ورودی و خروجی و نقاط اتصال آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچقدر میزان درگاه های ارتباطی بیشتر و متنوع تر باشد بهتر است. اما بازهم تاکید می نماییم که بر اساس نیاز تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

اسپیکر

با روی کار آمدن فناوری های جدید و باریک تر شدن قطر تلویزیون ها، دست و بال سازنده های اسپیکرها بسته شد و این امر موجب شده تا شاهد کاهش کیفیت و حجم صدا باشیم. اگر از تلویزیون استفاده معمولی دارید، مشکلی با کیفیت این اسپیکرها نخواهید داشت. از راه حل های موجود برای  افزایش کیفیت و کمیت صدای تلویزیون، اتصال اسپیکرهایی است که از طریق وایرلس و یا کابل های مربوطه به تلویزیون متصل می شوند.

روشنایی تصویر

روشنایی تصویر با وضوح و کنتراست تصویر رابطه مستقیمی دارد.اگر تلویزیون خود را در یک محل روشن قرار می دهید از میزان روشنایی تلویزیون خود مطمئن گردید. زمانی که نور کافی وجود نداشته باشد، تصاویر به خوبی نمایش داده نشده و تصاویر تیره به نظر می رسند. به طور کلی تلویزیون های موجود در بازار با مشکل روشنایی مواجه نیستند اما عر چقدر هم کیفیت نور تلویزیون بالا باشد، حین قرار گرفتن در معرض نور زیاد کیفیت تصاویر کاهش خواهد یافت.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *