وبلاگ جاوید کالا
0

معرفی برند سونی

معرفی برند سونی
بازدید 189

تاریخچه برند سونی

سال 1946 میلادی برند سونی توسط ایبوکا ماسارو و آکیو مورتیا ساخته شد. در زمان تاسیس برند سونی شرکت مهندسی ارتباطات از راه دور توکیو و به اختصار Tsushin Kogyo نام داشت، سرمایه اولیه آقای ماسارو و آقای موریتا تنها 200 هزار یون بود و این شرکت در یک ساختمان فروشگاه تاسیس شد.آشنایی آقای ماسارو و موریتا به زمان جنگ جهانی دوم بر می گردد، این دو نفر سربازهای ارتش در جنگ بودند که با یک دیگر ملاقات کرده و با ترکیب استعداد هایشان یکی از بزرگ ترین برند های دنیا را ساختند. هر کدام از این دو شخص استعداد خاص خود را داشتند، آقای ماسارو با ذهن خلاق خود طراحی و ساخت محصولات را بر عهده گرفت و آقای موریتا نیز مسئول بازاریابی شرکت بود.

اولین تولیدات شرکت سونی

شرکت سونی به عنوان تازه نفس ترین شرکت ژاپنی که در زمینه ساخت محصولات برقی و الکترونیکی کار می کنند در همان سال های ابتدای تاسیسش فیدبک های مثبت زیادی از سوی کاربرانش گرفت. این شرکت درصد بسیار زیادی از موفقیت خود را مدیون بازاریابی خوب آقای موریتا می باشد، موریتا در همان سال های ابتدایی تشخیص داد که آمریکا مکان بهتری برای فروش محصولات شرکت سونی است. با تاثیر گذاری شرکت سونی در بازار ایلات متحده آمریکا این شرکت به شهرت جهانی دست یافت.

 شرکت سونی با ساخت Type-g و همینطور رادیو ترانزیسوری توانست سود کلانی بدست آورد. پس از این موفقیت سونی دست به ساخت اولین تلویزیونی که قابلیت جابه جایی داشت زد، در آن زمان فناوری ساخت تلویزیون پیشرفت چندانی نکرده بود و تلویزیون هایی که توسط کمپانی های مختلف ساخته می شدند به قدری بزرگ و سنگین بودند که به سختی می توانستند آن ها را جابه جا کنند. اما شرکت سونی با ادعای ساخت تلویزیون های قابل جابه جایی تحول عظیمی در این زمینه ایجاد کرد. این تلویزیون ها برای پخش کردن تصاویر از امواج رادیویی استفاده می کردند و همین مسئله نیز باعث شد در آن دوران مردم به خرید تلویزیون های سونی به جای تلویزیون های سنگین روی بیاورند.

معرفی برند سونی

شکست های شرکت سونی

اولین محصولی که برند سونی تولید و روانه بازار کرد دستگاه های پلوپز بودند، این دستگاه ها در بازار فروش چندانی نداشت و اولین پروژه شرکت سونی با شکست مواجه شد. این شکست پلی بود برای موفقیت که موسسین این شرکت به خوبی از آن درس گرفتند و با تلاش بیشتر اولین دستگاه ضبط کشور ژاپن را طراحی و تولید کردند. آقای ماسارو در تولید این ضبط صوت از مدل آمریکایی این دستگاه ایده گرفت، دستگاه ضبط شرکت سونی با نام تجاری Type-g به بازار ژاپن عرضه شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.شکست های ابتدایی شرکت سونی باعث شد ماسارو و موریتا با قدرت بیشتری برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند. به همین دلیل نیز برای استفاده درست مردم از دستگاه ضبط صوت این شرکت 999 راه حل استفاده از آن را منتشر کردند و همین نیز تاثیر بسیاری در فروش این محصول داشت. آن زمان که شرکت سونی دستگاه های ضبط صوت را به بازار عرضه کرد ژاپن در بحبوحه جنگ قرار داشت و مردم نیز برای اطلاع از وضعیت جنگ از این دستگاه استقبال زیادی کردند.

همکاری سونی و سامسونگ

در سال 2004 شرکت سونی از برند سامسونگ دعوت به همکاری کرد، این همکاری موجب شد شرکت S-LCD تاسیس گردد. همکاری سامسونگ و سونی در شرکت S-LCD موفقیت های بسیاری در پی داشت، LCD های ساخته شده توسط این شرکت شهرت جهانی پیدا کرد. 7 سال بعد سامسونگ سهام سونی را از شرکت S-LCD را خرید و همکاری پر بار این دو برند بزرگ با یک دیگر قطع شد.

محصولات شرکت سونی

شرکت سونی یکی از شرکت ها و تولید کنندگان چند ملیتی از کشور ژاپن است، این برند یک شرکت خوشه ای بوده و رقیب بسیار سرسختی برای ال جی و سامسونگ می باشد. این شرکت با طراحی و ساخت محصولات الکترونیکی شهرت جهانی پیدا کرده و در رده بندی های بین المللی جایگاه ویژه ای دارد. شرکت سونی در زمینه ساخت دوربین های عکاسی، گوشی های تلفن همراه، سیستم های صوتی، تلویزیون ، لپ تاپ عملکرد بسیار عالی از خود نشان داده است. اما دو محصول بسیار پر طرفدار این شرکت عبارت اند از:

  • کنسول بازی شرکت سونی

مطمئنا هر کسی که به گیمینگ علاقه داشته باشد امکان ندارد با کنسول های بازی شرکت سونی آشنایی نداشته باشد. همه گیمینگ های برتر دنیا می دانند که بهترین کنسول های بازی را شرکت سونی می سازد. سری کنسول های 1، 2، 3، 4، 5 و Play Station دنیای گیمینگ را دچار تحولات عظیمی کردند. تنها رقیب این شرکت در ساخت کنسول های بازی Xbox می باشد، که سال های زیادی است در این زمینه رقابت تنگاتنگی با یک دیگر دارند.

معرفی برند سونی

  • بازی های شرکت سونی

طبیعی است یک شرکت بزرگ و معروف در زمینه ساخت کنسول های بازی، در زمینه ساخت بازی ها نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد. دلیل پیشرفت شرکت سونی در زمینه ساخت کنسول های بازی انحصاری بودن بازی های آن می باشد. The Last of Us – Uncharted 2: Among Thieves – God of War III از جمله بازی های بسیار معروف شرکت سونی می باشد که فید بک های مثبت زیادی از سوی کاربران گرفته اند. این بازی ها برای کنسول های بازی PS3 و PS4 ساخته شده است.

مقایسه برند سونی با دو برند بزرگ سامسونگ و ال جی

به طور کلی باید بگوییم که شرکت سونی سردمدار ساخت کنسول های بازی بوده و به جرئت می توان گفت هیچ شرکتی در دنیا توانایی رقابت با آن را ندارد. اما شرکت سامسونگ با ساخت تلفن های همراه شهرت جهانی پیدا کرده، امروزه گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ در دنیا و مخصوصا کشور ایران طرفداران بسیاری دارد. ال جی نیز نامی آشنا در زمینه ساخت لوازم خانگی است، که محصولات آن دارای استاندارد های جهانی می باشند.

فروشگاه اینترنتی جاوید کالا عرضه کننده محصولات شرکت سونی

امروزه شرکت سونی بزرگترین و بهترین شرکت ساخت کنسول های بازی می باشد، کنسول های بازی شرکت سونی جزو پر طرفدار ترین محصولات این شرکت بوده که شهرت جهانی دارند. این شرکت تمامی محصولات خود را به سراسر دنیا عرضه کرده و در ایران نیز محصولات شرکت سونی طرفداران بسیاری دارد. برای خرید محصولات این شرکت می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی جاویدکالا اقدام کنید. این فروشگاه معتبرترین فروشگاه اینترنتی بوده که تمامی محصولات شرکت سونی را به مشتریان عرضه می کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *