وبلاگ جاوید کالا
0

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی
بازدید 2360

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران تلویزیون‌های ال جی، اتصال گوشی به تلویزیون ال جی است. برای اتصال گوشی به تلویزیون بر اساس شرایط مختلف، گاها انتخاب سخت شده و صرفه تکیه بر یک روش موجب اتصال همیشگی شما نگردد. بنابراین گاهی اوقات لازم است تا چندین روش را جهت اتصال گوشی به تلویزیون امتحان نمایید تا نهایتا بهترین راه اتصال ممکن را بیابید. در حقیقت در اکثر مواقع اتصال گوشی به تلویزیون ال جی از طریق دانستن حتی یک روش هم امکان‌پذیر می‌باشد. اما با این حال بهتر است روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون ال جی را بدانید. در این مقاله بیشتر راه‌های اتصال گوشی به این تلویزیون را شرح داده‌ایم. با ما همراه باشید تا این روش‌ها را معرفی نماییم.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی توسط کابل

ممکن است دستگاه تلویزیون و یا گوشی شما قابلیت اتصال را نداشته و شما بخواهید که گوشی را از طریق کابل به تلویزیون متصل نمایید. برای انجام این امر لازم است که تلویزیون دارای پورت HDMI MHL باشد. با تهیه کابلHDMI MHL  امکان اتصال گوشی به تلویزیون فراهم می‌گردد. با اتصال این کابل به پورت مربوطه و اتصال سر دیگر آن به گوشی می‌توان صفحه گوشی را روی تلویزیون مشاهده نمود. برای آن که صفحه را بر روی تلویزیون مشاهده نمایید، ورودی تلویزیون ال جی را بر روی گزینهHDMI MHL قرار دهید. ذکر این نکته لازم است که کابل HDMI MHL به گوشی‌هایی که دارای پورت Type C هستند متصل نمی‌شود. به علاوه اتصال با کابل USBانجام نشده و این پورت تنها برای اتصال فلش و هارد بوده و نمی‌تواند گوشی را به تلویزیون متصل نماید.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی توسط وای فای

از جمله روش‌هایی که می توان به وسیله آن‌ها تمام صفحه‌ی گوشی را بر روی تلویزیون مشاهده نمود مانیتورینگ، میرورینگ و یا آینه‌ای کردن صفحه هستند. برای آن که بتوان از این روش‌ها بهره گرفت، لازم است که گوشی و تلویزیون این قابلیت را داشته باشند. بسیاری از افراد برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی به دنبال بلوتوث می‌گردند. اما این روش اتصال اکنون در تعدادی از تلویزیونهایی که با فناوری های جدید به بازار عرضه می گردند وجود نداشته و برای اتصال این دو دستگاه لازم است از روشهای مدرن و جدیدتر استفاده نمود.اکثر تلویزیون‌های تولید اخیر، قابلیت بلوتوث دارند، اما اتصال بلوتوث تنها برای خروجی صدا و انتقال صدای تلویزیون به دستگاه‌هایی مانند هدفون یا اسپیکر بلوتوثی مناسب است. اگر گوشی شما قابلیت مانیتورینگ صفحه روی تلویزیون ال جی را ندارد نگران نباشید! معمولا به کمک برنامه‌های کمکی و اتصال هر دو دستگاه یعنی تلویزیون گوشی به مودم، می‌توان گوشی را به تلویزیون متصل نمود. در ادامه روش های اتصال به این طریق را شرح می دهیم.

مراحل انجام مانیتورینگ گوشی بر روی تلویزیون ال جی

برای انجام این امر لازم است که از خاموش بودن و عدم اتصال هرگونه فیلتر شکن روی دستگاه گوشی خود مطمئن گردید. اتصال اینترنت هر دو دستگاه باید قطع گردد تا لحظه اتصال اختلال ایجاد نگردد. برای آن که به منوی تلویزیون وارد شده و گزینه Miracast را انتخاب نمایید، لازم است که بر اساس نوع سیستم عامل شما که سیستم عاملNetcast و Webos می‌باشد گزینه را پیدا کنید.

تنظیمات تلویزیون برای مانیتورینگ گوشی

  • در مدلهای Netcast وارد منوی دستگاه شوید و در منوی شبکه گزینهMiracast  یا Wifi Screen share را روشن نمایید.
  • در مدلهای Webos کلیدhome را انتخاب نموده و از آیکونهای پایین صفحه به قسمت Screen share وارد شوید.

تنظیمات موبایل برای Screen share

پس از آنکه مراحل فوق را به ترتیب و با دقت بگذرانید به منویScreen  در تلویزیون وارد می‌شوید. پس از آن که به این گزینه در تلویزیون وارد شدید، وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه مربوط به مانیتور کردن صفحه بر روی تلویزیون را انتخاب نمایید. در مارک‌های مختلف گوشی این گزینه نامهای متفاوتی دارد که می‌تواند یکی از گزینه های زیر باشد:

  • Miracast
  • Miror share
  • Screen share
  • Smart view
  • Play to
  • Display mirroring

در سایر مارک‌ها نیز ممکن است گزینه‌هایی با همین معانی وجود داشته باشد. اما به طور کلی با استفاده از این روش به طور تضمینی گوشی به تلویزیون ال جی متصل خواهد شد.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی توسط برنامه LG TV Plus

چنانچه گوشی شما قابلیت میراکست را نداشته و یا مارک گوشی شما اپل باشد می‌توانید از این روش استفاده نمایید. برای تلویزیون‌های Webos  پس از سال ۲۰۱۶ که ورژن ۳ یا بالاتر از آن که قابلیت Magic Mobile Connection را دارند با استفاده از برنامه LG TV Plus  که نرم افزار اتصال گوشی به تلویزیون ال جی است می توان این اتصال را انجام داد.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

روش استفاده از برنامه LG TV Plus برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی

برای استفاده از برنامه فوق مراحل زیر را دنبال نمایید:

  1. برنامهLG TV Plus را روی گوشی خود نصب کنید.
  2. گوشی و تلویزیون را به یک مودم متصل نمایید.
  3. برنامه LG TV Plus را باز نموده و نام تلویزیون را انتخاب کنید.

پس از آن که اتصال انجام شد اپلیکیشن‌های موبایل روی تلویزیون به نمایش درآمده و می توان آن‌ها را اجرا کرد. به علاوه می‌توان تلویزیون را از طریق موس این برنامه و با به صورت معمولی کنترل کرد.از این نکته غافل نشوید که همزمان ۴ کاربر می‌توانند به طور همزمان به تلویزیون متصل گردند. برای این کار کلیدhome را فشرده و یکی از ۴ کاربر را انتخاب کنید. استفاده از این برنامه تنها با منوی انگلیسی امکان‌پذیر می‌باشد.

جمع‌بندی

این مقاله در خصوص اتصال گوشی به تلویزیون ال جی برای شما همراهان عزیز آماده و ارائه شده است. در این مقاله بر آن شدیم تا روش های مختلف اتصال را شرح دهیم. همان طور که میدانید روشهای اتصال مختلف و متنوع بوده و میتوان هر کدام از آن روشها را جهت اتصال به‌کار برد. اما گاها یک اتصال جواب نداده و لازم است برای اتصال از روشهای دیگری استفاده کرد. بنابراین بهتر است سایر روش‌ها را شناخته و در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده نمود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *